Handels- og leveringsbetingelser

Generelle oplysninger
De betingelser du finder herunder, gælder for alle køb hos:

Rejsekarma
Amager Landevej 96B, 2. Th
2770 Kastrup

CVR-nr. 42275735

Mail info@rejsekarma.dk
Tlf. +45 31194321 mandag til fredag 8.00-16.00

 

Handelsbetingelser ved køb

Ordrebekræftelse
Når du har gennemført din ordre, vil du modtage en automatisk genereret ordrebekræftelse.
Vi gør opmærksom på, at denne ordrebekræftelse kun er en bekræftelse på, at ordren er modtaget. Så snart vi har godkendt din ordre, og din pakke er afsendt, vil du modtage en endelig kvittering for dit køb, samt informationer om forsendelsen. Herefter er det blot at afvente modtagelse af pakken.

 

Priser
Alle priser er oplyst inklusive alle afgifter og moms. 
Der tager forbehold for åbenlyse prisfejl på hjemmesiden.

 

Betaling
Rejsekarma tager imod kortbetaling med Dankort, Visa Dankort og Mastercard. Der er ikke forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder og beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes afsted. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Hos Rejsekarma kan der betales med MobilePay – der indtastes MobilePay mobilnummer ved betaling. Betalingen godkendes på din mobil til Rejsekarma. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i MobilePay. 

 

Hos Rejsekarma kan der betales online med ApplePay. Find Apple Pay på din telefon. Tjek dine betalings-, leverings- og kontaktoplysninger for at sikre, at de er korrekte. Når du er klar, skal du foretage dit køb og bekræfte betalingen med Face ID, Touch ID eller adgangskode. Beløbet trækkes på det kort, som du har tilknyttet i ApplePay.

 

Sikkerhed
Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Rejsekarma krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) kode. Det betyder, at uvedkommende (herunder Rejsekarma) ikke kan aflæse dit kortnummer, eller andre informationer under transaktionen.

 

Levering og fragtomkostninger
Vi bestræber os på, at dine varer bliver afsendt indenfor 1-3 hverdage. Skulle der mod forventning gå længere tid, kontakter vi dig. Hvis din bestilling består af både lagervarer, og varer som er angivet som forudbestilling, forbeholder www.rejsekarma.dk sig ret til enten at sende ordren helt eller delvist, når alle varer er på lager. DER TAGES FORBEHOLD FOR TRYKFEJL, LAGERSTYRINGSFEJL OG PRISÆNDRINGER.

 

Fragtpris fra 42,00 dkk inkl. moms ved levering til pakkeshop, priser fra 62,00 dkk inkl. moms ved hjemmelevering, og fragtfri levering til pakkeshop ved køb over 499,00 dkk inkl. moms.

 

Opfylder du ikke kravene for fragtfri levering, skal du betale fragt for at få dine varer leveret.

 

Der skal i øvrigt forventes en forlænget leveringstid til ikke-brofaste øer.

 

Sker det, at en vare er udsolgt, vil du automatisk få besked fra os indenfor 1 hverdag, så vi kan aftale hvordan vi fortsætter.

Vi sender alle pakker med GLS til pakkeshop eller hjemmelevering. Pris afhænger af hvilken leveringform du ønsker. Når din pakke er afsendt, vil du modtage et forsendelsesnummer, hvor du kan følge forsendelsen.

 

Det er dit ansvar som kunde at afhente din bestilling hos GLS pakkeshop indenfor de oplyste tidsfrister. Hvis varen ikke afhentes indenfor tidsfristen, sendes den automatisk tilbage til Rejsekarma. I dette tilfælde vil du blive opkrævet et beløb på 150 kr. for returforsendelse og håndtering. Dette gælder også ved fortrydelse af dit køb.

 

Har du ved en fejl fået oplyst forkert adresse, som er skyld i at pakken kommer retur til os, forpligter du dig til at betale for en eventuel genforsendelse.

 

Når du afhenter din pakke, er det VIGTIGT at emballagen er ubeskadiget og ikke har buler. Ved tvivlstilfælde opfordrer vi til at du åbner pakken, der hvor du afhenter, og tjekker om varen er blevet beskadiget. Er den det, så nægt gerne modtagelse og kontakt os med det samme. Tag også gerne et billede af varen i emballagen. Kommer du hjem, og er varen beskadiget, så tag et billede og mail det til os. Billedet skal helst vise varen i fragtemballagen.

 

Fortrydelsesret og returnering
Fra det tidspunkt du modtager dine varer, har du 14 dages fortrydelsesret. Ønsker du at returnere en vare, skal varen være i samme stand som ved levering, og evt. plombering være ubrudt.

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Hvis du fortryder købet, og vil benytte dig af fortrydelsesretten, skal du kontakte os på  info@rejsekarma.dk, inden du returnerer varen eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

 

Herefter skal du pakke dine varer forsvarligt ind, og returnere til følgende adresse:

 

Rejsekarma
Amager Landevej 96B, 2. Th
2770 Kastrup

 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.

 

Når vi har modtaget dine returvarer, vil du blive tilbagebetalt på samme måde som du har betalt for varen. Tilbagebetalingen kan være op til 14 dage undervejs. Pga. sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager, er der ikke fortrydelsesret på varer, hvor plombering/forsegling er brudt efter levering, og varen har været taget i brug. I disse tilfælde kun såfremt der er en fejl på varen.

 

Du kan ikke fortryde købet, ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Returvarer kan ikke afleveres personligt på adressen.

Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Du skal kontakte os på  info@rejsekarma.dk, inden du returnerer varen eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Når varen returneres, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Returvarer kan ikke afleveres personligt på adressen.

 

Returvare sendes til

Rejsekarma
Amager Landevej 96B, 2. Th
2770 Kastrup

 

Ansvar
Rejsekarma bærer et almindeligt produktansvar i henhold til gældende lovgivning.

 

Rejsekarma’s almindelige erstatningsansvar, er begrænset til det beløb svarende til prisen på din vare.

 

Rejsekarma er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af aftalen, hvis der foreligger Force Majeure.

 

Klagebehandling
Hvis du ønsker at klage, opfordrer vi dig til at kontakte os på info@rejsekarma.dk, for at finde den bedste løsning. Skulle du være uenig i vores behandling af klagen, kan du kontakte Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Herefter kan du henvende dig til Forbrugerklagenævnet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 10. maj 2021